Tallinna 21. kooli 11. klassi õpilane Ats, kes tuli esmaspäeval streigi ajal kooli, et reedel toimuvat moeetendust ette valmistada, rääkis, et toetab õpetajate tööseisakut, sest kuigi haridus on õpilaste põhiõigus, ei tähenda see, et õpetajad streikida ei tohi.
Tallinna 21. kooli gümnasist: õpetaja ja õpilase vahel peaks valitsema vastastikune austus (1)
Tööseisakut võib tema arvates juba praegu edukaks hinnata, sest õpetajate palgad on ühiskonnas lõpuks laiemalt kõneks võetud. Edasi oleks oluline tähelepanu juhtida ka töökoormusele – kui palju on õpetajal korraga õpilasi klassis, ja millised on seetõttu tema suhted nii kolleegide kui ka õpilastega. Seda kõike selleks, et lahendada lõpuks ära see suur probleem, mille ümber kõik keerleb – õpetajate puudus.
Õpilaste rolli kohta koolis arvas Ats, et õpetaja ja õpilase vahel peaks valitsema vastastikune austus ja koostöö, mitte teenindaja-teenindatava suhe. Mõlemad pooled peaksid aru saama, miks üks on teisele kasulik, ehk ka karmi käega pedagoog ei ole tänapäeval edukas.
Kuid isegi, kui pedagoogide palga ja koormuse probleemid laheneksid, on Ats praktiliselt kindel, et temast õpetajat ei saa. «Ma pole seda tüüpi, aga tean inimesi, kes oleksid selles ametis väga head.» Atsi meelest on hea õpetaja see, kes teeb tööd hingega, õpilaste nimel, ja on samas ka arenguvalmis, sest elu muutub väga kiiresti ja uuendused tuleks hea hariduse nimel kiiresti kasutusele võtta.