Närvilised kaasliiklejad panevad sahamasinate juhte vanduma

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Georgi Beltadze
Copy

Kuna juba teist päeva sajab Eestimaa kohal lund, otsustas Postimees teha täna Tallinna Kesklinnas kaasa sõidu ASi Tänavapuhastus sahamasinaga.

Ettevõtte masinad kogunesid eesseisvaks tööks D-terminali ette. Seal võttis meid oma kalluri peale Igor Fetissov, kes on tegelenud lumepuhastusega nõukogude ajast saati.

Ta selgitas, et vahetus kestab neil 12 tundi. Kui veab ilmaoludega, siis saab ka lõunat pidada, muidu ollakse terve aeg kabiinis.

Juhtide esmane ülesanne on lükata põhiteed ja kallakud puhtaks. Alles seejärel minnakse puhastama väiksema liiklustihedusega piirkondi.

Tänaval moodustavad veoautod pooliku V-kujulise formatsiooni.

Raadiosaatja on ses töös hädavajalik, kui on vaja midagi kooskõlastada. Näiteks kui muidu lükatakse lund paremale poolele, siis on ka tänavaid, kus tehakse seda vasakule poolele, mistõttu peavad sõidukid siis vastaspoolele ümber rivistuma. «Või kui keegi peaks kolonnist maha jääma, siis saab teistele kohe teada anda,» lisas Igor.

Mehe sõnul on kõige parem tund tööks öine aeg, sest muidu päeval peab tihedas liikluses arvestama ka mõningate närviliste kaassõitjatega, kes kolonni vahele sõites võivad tekitada ohtlikke liiklusolukordi. «Seepärast juhtub olukordi, kus ei jätku sõnu, et end sel puhul «pehmelt» väljendada,» rääkis Igor.

«Mis teha! Igal ühel on oma töö. Me ei tee seda ju nimme kiusu pärast, kui mõnikord segame neid. Nende heaks ju teeme. On ju hea, kui teed on puhtad. Ja seetõttu on vähem avariiolukordi.»

Igorilt sai küsitud ka tänavapuhastuse jaoks mõeldud soola kohta. Ta ütles, et kui auto on uus ja puhas, siis ei tarvitse karta, et autokere saab rikutud.

Tagasi üles