Enamasti jäädakse sündmuskohale paigale, lahkutakse siis, kui on midagi varjata. Selle õnnetuse puhul oli ainuke isik, kes auto juurde jäi, purjus. Need kes ära läksid, tabati hiljem ja üks andis ise teada, et on selle sündmusega seotud
Miks ilusad ilmad toovad kohe kaasa liiklusõnnetuste laviini. Kas suvel sõidetakse ennast rohkem surnuks, juuakse rohkem ja käitutakse palju ebaadekvaatsemalt kui talvistes kehvemates liiklusoludes?
Me oleme sellel aastal Eestis tabanud 2500 joobes juhti ja seda on paarikümne protsendi võrra rohkem kui eelmisel aastal. See on tegelikult päris kurb, sest suvi on ju alles ees, nii et need numbrid pärinevad talvest ja kevadest. Väga tahaks uskuda, et me oma teadlikkuses ja tarkuses oleme natuke paremad ja ei hakka purjus peaga autot juhtima.
Samal päeval, kui juhtus liiklusõnnetus Paljassaare teel, tabas politsei roolist 70 alkoholi tarvitanud juhti, seda on väga palju?
See on väga, väga palju. Meil ei ole tegelikult ühtegi politseireidi, kus ei tabataks joobes juhte. Meie hommikustel reididel tabame keskmiselt 6 purjus juhti, aga kui nädalavahetuse kerkib see number juba kümnetesse, siis on midagi ikka pärsi halvasti.
Kas joobes roolikeerajatest on üldse võimalik täiel määral lahti saada, alati on ju mingi osa inimesi, kes ei ole seaduskuulekad?
Ma tahan väga uskuda, et läbi ennetuse, läbi rääkimise, inimese teadlikkuse tõstmise probleem laheneb. Me kasutame selleks ka erinevaid meetodeid, näiteks on meil programm «Koju,» millega esmakordselt joobes juhtimisega vahele jäänud inimesed saavad liituda. Tänavu oleme suunanud sinna 240 inimest.