OTSE POSTIMEHEST Madle Lippus Liivalaia sulgemisest: väga palju hullemaks enam minna ei saa (3)

Ulla Länts
, ajakirjanik
Copy

Tallinna abilinnapea Madle Lippus (SDE) rääkis Postimehe otsesaates, et linnavalitsus pidanuks teetöödega kaasnevaid liiklusprobleeme paremini ette nägema ja tulevikus tuleb teetööde hangete puhul arvestada mitte ainult hinda, vaid ka seda, et tööd häiriksid võimalikult vähe linlaste liikumist. 

Täna suletakse liikluseks veel ka osa Liivalaia tänavast, kui palju hullemaks Tallinna südalinna liiklus läheb?

Ma arvan, et väga palju hullemaks enam ei lähe. Mulle tundub, et nii-öelda tipuolukord on saavutatud ja vaikselt hakatakse sellega harjuma ning oma marsruute läbi mõtlema. Loodan, et siit saab minna ainult paremuse poole. Töötame linnavalitsusega selles suunas, et liikluskorraldus muutuks paremaks. Väga oluline on munitsipaalpolitsei kasutamine ristmikel, selleks et liiklust paremini suunata, see on tähtis ka ühistranspordile.

Seda ongi ju pahaks pandud, et ristmikud sõidetakse kinni ja mitte keegi liiklust ei reguleeri, nii et munitsipaalpolitsei hakkab seda nüüd tegema?

Jah, nad tulevad reguleerima. Osaliselt on seda erinevatel ristmikel juba katsetatud, aga plaan on vaadata laiemalt, kuidas saaks MUPOt kasutada, et liiklus oleks paremini korraldatud. Lisaks ristmikele on oluline pilku peal hoida ka bussiradadel, et sellises pingelises olukorras nagu praegu, suudaks ühistransport püsida graafikus. Ka selleks saab kasutada munitsipaalpolitseid.  Eks see ole ka linnavalitsuse jaoks väga oluline õppetund, kuidas selliseid suuri teetöid kesklinnas paremini kavandada. Üks teema, millest oleme samuti rääkinud, on see, et enne, kui nii suured teetööd ette võtta, on vaja läbi mõelda inimeste liikuvus ja ühistransport. Et oleks võimalik mugavalt jala käia, ühistransport liiguks harjumuspärastel marsruutidel ja et oleks võimalik liikuda ka jalgrattaga.

9. mail juhtus nii, et ka bussid hilinesid kuni 50 minutit, mis näitab, et kellelgi jäi nende sulgemiste käigus läbi kalkuleerimata, kuidas see kõik mõjub ühistranspordile. Kes oma töö tegemata jättis? Kas transpordiamet tegi oma tööd halvasti?

Ma arvan, et ei probleemide lahendamiseks ei ole kõige õigem süüdlasi otsida, aga tõesti, ühistranspordi planeerimine on Tallinnas antud transpordiametile, nii et kindlasti on asju, millest nad saavad õppust võtta. Tulevikus tuleb selliste suurte teetööde puhul siiski arvestada, et me sekkume väga paljude inimeste liikumisse. Praegu näiteks on trammid, mis on väga suure veovõimega ja väga oluline osa Tallinna inimeste võimalusest liikuda, suhtelisest pikaks ajaks liiklusest väljas. Edaspidi peaks olema juba teetööde hankesse sisse kirjutatud tingimus, et tagada tuleb ühistranspordi võimalikult vähene häirimine.

Kas seekord sai planeeritud erinevaid teetöid üheks suveks lihtsalt liiga palju?

Kolleeg Vladimir Svet on juba kommenteerinud, et põhjuseid, miks nii suur hulk teetöid ühele suvele sattus, on erinevaid. Need kõik ei olnud planeeritud selleks suveks, aga mõned tööd on edasi lükkunud, olgu siis põhjuseks, et sõda ja halb materjalide kättesaadavus või see, et mõned projekteerimistööd võtsid plaanitust rohkem aega – nii et see on selline asjaolude kokkulangevus. Aga ka sellisel puhul, kui asjaolud langevadki kokku, tuleb häiring inimestele võimalikult hästi läbi mõelda, et seda minimeerida. Teetööde puhul me räägime palju hinnast, vaatame, palju hange maksma läks, aga tegelikult tuleks pöörata tähelepanu ka sellele, et kui Tallinna inimesed veedavad on päevast suure osa istudes seisvas ühistranspordis, siis seegi on ilmselge kulu. Me peaksime seda tööde planeerimisel arvesse võtma ja tulevikus võtamegi, et kokku hoida ka tallinlaste aega.

Kommentaarid (3)
Copy
Tagasi üles