OTSE POSTIMEHEST ⟩ Pärtel-Peeter Pere: uus trammitee on rajatud valesse kohta (3)

Ulla Länts
, ajakirjanik
Copy

Tallinna uue trammitee ehitus on alanud. Milliseid linnaliiklusprobleeme see lahendab ja kelle tööle- või koolimineku kergemaks teeb, sellest räägime Postimehe otsesaates Tallinna abilinnapea Vladimir Sveti (KE) ja linnavolikogu liikme Pärtel-Peeter Perega (RE).

Kelle liikumisvajadusi see uus trammitee silmas peab?

Vladimir Svet: Kõige otsesemalt puudutab see rohkem kui kuut miljonit inimest, kes reisivad läbi Tallinna sadama. Teiseks on see osa RB-projektist ja seob omavahel lennujaama, sadamat ja bussijaama. Nii et see on osa suuremast võrgustikust. Samuti on uus trammitee üheks võimalikuks reisitrajektooriks Põhja-Tallinna inimestele. Silmas tuleb pidada sedagi, et lisaks trammikasutajatele on projekti keskmes jalakäijad, sest just jalakäijatele ja ratturitele mõeldud liikumisruum läheb oluliselt paremaks. Tänu uue trammitee ehitusele toome jalakäijad tagasi kaubamaja ristmikule, kuna selle ületamine muutub mugavamaks ja kiiremaks.

Pärtel-Peeter Pere, teie olete olnud selle trammitee suhtes kriitiline, kas see, mida Vladimir Svet just praegu rääkis, ei veena teid, et trammitee on vajalik?

Pärtel-Peeter Pere: See investeering, mis on tehtud, ei ole tehtud targalt. Raha läheb raisku, nii et seda võiks nimetada potjomkinlikuks rohepesuks. Muidugi on hea, et jalakäijad tuuakse taas maa peale, aga on ka tõsi, et see on üsna kasutu, kuna seal, kus tammed maha saeti, on praegu seitse sõidurada autodele. Kui meil on seitse sõidurida südalinnas, siis ei vähenda me mitte kuidagi autostumist. Tramm on säästlik liikumisviis, aga paraku on see trammitee vales kohas. Uus trammitee oleks pidanud minema marsruudil Liivalaia-Pronksi-Jõe, siis oleks see tõstnud rohkem inimesi autodest trammi,  autostumine väheneks ja ühistranspordi kasutajate arv kasvaks. Ühtlasi oleks see pannud aluse pikemale Liivalaia trammiteele, mida on väga vaja. Nii et see trammitee on rajatud täiesti valesse kohta.

Kas volikogu sai ka trammitee planeerimisel kaasa rääkida?

Pärtel-Peeter Pere: Volikogu on Keskerakonna kummitempel, seal ei otsustata mitte midagi. Paraku ei ole tänavaprojektide tegemisse kaasatud ka linnaplaneerimise ametit, koosolekutel on nad ehk käinud, aga nende kooskõlastust ei ole mitte kellelegi vaja. Lõpuks tuleb ikkagi transpordiamet ja ütleb, et autodele ei ole piisavalt ruumi. Aastast aastasse on nii, et kui ka väljastpoolt tulevad arhitektid nõu annavad, öeldakse neile aitäh ja siis tuleb linnapea, kes väga hierarhiliselt ja vanamoeliselt mikromänedžeerides seda linna meil siin juhib ja ütleb, et nii saagu.

Vladimir Svet: Ma siiski ütleksin, et autodele on meil seal neli rida, kokku jääb mõlemas suunas üks rida, see tähendab seda, et igal juhul hakkab see piirkond toetama eesmärke, et linnaliiklus oleks eeskätt suunatud ühistranspordile ja sellele, et jalakäijad end südalinnas hästi tunneksid. Mis puutub planeerimist, siis just linnaplaneerimise amet on see, kes väljastab ehituslubasid erinevatele projektidele ja täpselt samamoodi ka sellele projektile. Erinevatel erialaspetsialistidel olid selle projekti puhul mitmed ettepanekud, millest enamik sai lahendatud.

Trammitee ehitus kestab terve suve, mis saab laulupeo rongkäigust?

Vladimir Svet: Laulupeo rongkäik toimub ning ehitus seda mitte kuidagi ei sega, sellega on arvestatud. Nii et kutsun kõiki tuleme sel suvel Tallinna ja külastama nii meie südalinna kui sadamaala.

Kommentaarid (3)
Copy
Tagasi üles