Kui minister ütleb, et väga palju on ära tehtud, siis minule tavakodanikuna tundub see pigem paberite nihutamisena ühest sahtlist teise.
Paber on väga oluline asi selles mõttes, et kui räägime ainult varjumiskohtadest või varjenditest, siis kui seal paberi peal nõudeid ei ole, ei tea keegi, kuidas seda ehitada või kuidas toimub evakuatsioon. See tuleb läbi planeerida, sest see on väga suur logistiline operatsioon – kus on evakuatsioonigrupid, kuhu need tekivad ja kellest koosnevad. Ega need inimesed kriisiolukorras kuskil mujal ei pea olema. Mida nüüd aga viimase aastaga tehtud on? Oleme soetanud eelkõige Ukraina näitel varusid, oleme hakanud soetama asju, mille puhul näeme, et need seal sõjalises kriisis väga kiiresti kuluvad. Või kui on näha, et on rohkem päästeametnikke sel hetkel vaja, siis ka neile peab olema varustus välja anda. Ja kõik ettevalmistused nendeks töödeks-tegemisteks. Näiteks kohalikud omavalitsused pöörduvad täna järjest rohkem Päästeameti poole palvega teha õppusi, kriisiõppusi ehk seda, kuidas erinevates kriisides hakkama saada. Minu kriitika on varasemalt olnud, et oleme koguaeg seda palgapoliitikat ajanud õhukese riigi loogika järgi – et me jumala eest maksusüsteemi ei puutuks ja tõmbame politseid ja päästet kokku. Kui mina ministeeriumisse tulin, siis selgus, et väga palju neid inimesi, kes elanikkonna kaitse ettevalmistusega tegelema peaks on ära koondatud. Nüüd me proovime seda olukorda jälle ümber pöörata. Ei ole ju inimesi lõpuks, kes neid kohalikke omavalitsusi koolitada saaks ja kui neid ei koolita, siis nemad omakorda ei saa oma inimeste ja ettevalmistustega tegeleda.