Otse Postimehest OECD haridusvaldkonna juht: oleme õppinud, kuidas kasvatada roboteid (2)

Copy
Et ajale mitte jalgu jääda, peab PISA hakkama mõõtma sotsaal-emotsionaalseid oskusi, ütleb testi algataja, OECD haridusvaldkonna juht Andreas Schleicher.
Et ajale mitte jalgu jääda, peab PISA hakkama mõõtma sotsaal-emotsionaalseid oskusi, ütleb testi algataja, OECD haridusvaldkonna juht Andreas Schleicher.  Foto: Sander Ilvest

Koroonapandeemia on haridusmaastikule jätnud jälje, mille mõjusid on tunda veel pikka aega. OECD haridusvaldkonna juhi Andreas Schleicheri hinnangul joonistas kriisiaeg selgelt välja kõik vajakajäämised, mis haridussüsteemis juba eelnevalt olemas olid. «Oleme õppinud, kuidas kasvatada roboteid - inimesed on osavad kordama seda, mida neile öeldakse. Tulevikus peaksime aga palju rohkem mõtlema sellele, mis teeb meist inimesed,» selgitas Schleicher Postimehele antud eksklusiivintervjuus, milliseid muudatusi haridussüsteem vajaks.

Kui me räägime haridusmaastikust pärast 2020. aastat, siis ei saa me üle ega ümber sellest, kuidas koroonapandeemia on seda mõjutanud. Millised on olnud peamised muutused, mida olete täheldanud?

Õpilased, kes teadsid, kuidas iseseisvalt õppida, kellel oli juurdepääs tehnoloogiale ning toetav keskkond – sealhulgas nende vanemad – nemad on päris hästi toime tulnud, aga paljud õpilased, kellele õpetajad varem tarkusi nii-öelda ”lusikaga söötsid”, kellel ei olnud kodus õiget toetust ega juurdepääsu tehnoloogiale, nemad jäid tuntavalt õppetöös maha. Ja ma pean ütlema, et Eesti on tegelikult üks edulugusid, sest võrreldes paljude teiste riikidega, oli Eesti selleks olukorraks hästi valmis. Eesti on pannud tugeva rõhuasetuse digitaalsetele lahendustele, loomingulisele tööle ning probleemide lahendamise oskustele ja Eestil on suurepärane õpetajate vägi. Oleme ilmselt viimase paari kuu jooksul näinud rohkem tehnoloogilist- ja sotsiaalset innovatsiooni kui paljude eelnevate aastate peale kokku. Ma arvan, et reaalsus on, et pandeemia on suurendanud paljusid kitsaskohti meie haridussüsteemides.

Tagasi üles