Järveoja: arvasime, et nüüd on kõik!

Merili Luuk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Ott Tänak on küll Argentina rallil viie kiiruskatse järel liider, ent hoolduspaus tuli õigel ajal: eestlase masinal vahetati 30 minuti jooksul välja roolisammas, mis teisel kiiruskatsel kõveraks läks. 

Tänaku kaardilugeja Martin Järveoja sõnul oli see katse päris raske ning teel on palju õnnetuid kive, mida esmapilgul ei märkagi. Nõnda juhtus ka eestlastega, kes sõitsid katsel kivile otsa ning tegid pirueti.

«Meil ei olnud seda legendis kirjas. Alguses arvasime, et nüüd ongi kõik, sest auto jäi keset teed seisma ning Ott arvas, et midagi läks katki. Aga pääsesime ehmatusega ning saime jätkata,» sõnas Järveoja. 

Olukorda meenutas ka Tänak. «Tegin lolli vea, sõitsin tühja koha pealt kivi otsa ja tegin spinni. Midagi läks roolisüsteemis katki, vasakule on raske keerata. Päris terve see pole, aga Toyota on tugev!»

Eestlased loovutasid aega, kaotades katse kiireimale mehele Sebastien Ogier'le 23,8 sekundiga, ent suutsid ka purunenud roolisambaga kaks järgnenud katset võita ning tõusid liidriks. 

Toyota insener Tom Fowler selgitas WRC TV-le, et viga saanud roolisammas vahetatakse välja. 

«Välja vahetatav osa on autos küllaltki sügaval ning seetõttu peavad mehaanikud selleni pääsemiseks suure osa autost lahti lammutama. Ott ütles, et meil on küll väga hea auto, aga alati kaasneb sellega ka mõni nõrk lüli,» sõnas ta, ent lisas, et mehaanikud on juba harjunud masinaid kokku lappima. «Argentinas peab väga palju erinevaid varuosi kasutama, sest see tee ei ole helde.»

Järveoja sõnul oli ka kolmandana startijana teel igasugu tolmu. «Eks vaatame, mida pärastlõuna toob.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles