Klient kahtlustab tuntud autoteenindust seanaha vedamises (19)

Elizaveta Fomina
, vene toimetuse reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tehnoülevaatuse kvaliteeti on autoomanikul raske kontrollida.
Tehnoülevaatuse kvaliteeti on autoomanikul raske kontrollida. Foto: SCANPIX

Mariine Autosse oma sõiduki tehnohooldusesse viinud mees pani kapoti alla salvestava kaamera, et töö kvaliteedis veenduda. Nüüd  kahtlustab ta, et osa töid jäeti tegemata, kuigi arve nende eest esitati.

Mai lõpus pöördus Sergei Nikolajev Tallinnas asuva Subaru teeninduse Mariine Auto poole sooviga, et sõidukile tehtaks pärast 120 000 km läbisõitu tehnohooldus, kirjutab venekeelne Postimees. Mees uuris eelnevalt, milliseid töid on selleks vaja teha ja kui kaua see aega võiks võtta. Firma esitas tööde nimekirja ja öeldi, et selleks kulub kaks tundi.

Enne sõiduki viimist tehnohooldusesse tekkisid omanikul kahtlused. Kunagi oli ta auto viinud samasse teenindusse ega jäänud kvaliteediga rahule. Ka tuttavad ei olnud sellest kohast  just vaimustuses. Aga kuna auto oli mõne aasta eest just sealt soetatud, siis viis Sergei selle ikkagi sinna. Aga selleks, et kindlustada enda tagalat juhuks, kui töötajad ei käitu heatahtlikult, pani ta kapoti alla videokaamera ja sättis selle salvestama.

Seda, mis töökojas juhtus, sai vaadata salvestiselt. Tuleb kohe öelda, et seda ei saa mõista üheselt. Kaamera vaatenurk on piiratud ja toimuvat on näha vaid avatud kapoti korral. Kui see on suletud, siis on salvestiselt kuulda vaid heli. Mitte alati ei saa toimuvast aru, on kuulda, et mehaanikud teevad midagi, räägitakse auto tehnilistest andmetest ja kommenteeritakse töö käiku.

Sellegipoolest avastas sõiduki omanik pärast salvestise läbivaatust mõned kahtlased kohad, mis tekitasid küsimusi. Esiteks tööde läbiviimise aeg. Salvestise järgi ei kestnud need mitte kaks tundi, vaid veidi enam kui tund. Samas kui tehase poolt on tehnohoolduse tegemiseks ette nähtud vähemalt kaks ja pool tundi.

Salvestiselt on näha, et kapott avatakse 15. minutil, mehaanik kontrollib tööde nimekirja, vahetab ära õhufiltri ja 58. minutil lisab mootoriõli, rohkem midagi ei tehta ja kapott suletakse. Heli järgi otsustades rohkem masinaga midagi ette ei võeta.  

Teine küsimusi tekitav asjaolu on Sergei hinnangul tööde nimekiri. Mariine Autost öeldi väljaandele, et lisaks õhufiltri ja mootoriõli vahetamisele käis sinna alla ka tehniliste süsteemide kontrollimine. Ettevõte saatis väljaandele nimekirja kohustuslikest töödest – veakoodide lugemine, mootoririhmade kontroll, jahutussüsteemi, pidurivoolikute ja -torude, rehvirõhu, käsipiduri kontroll, samuti elektroonika kontrollimine ning hingede ja lukkude õlitamine.  

Väljaandele saadetud nimekiri erines pisut sellest, mille firma saatis kliendile. Nimelt oli viimases ka tulede, roolivõimendi ja aku kontrollimine. Just nende punktide osas tekkiski omanikul kõige enam küsimusi.  

Sergei autol on ebastandardne aku, mis on veidi suurem kui tavaline. Miinusklemm jäi kaamera vaatevälja, aga plussklemm mitte. Kui akut oleks kontrollitud, siis oleks pidanud see olema Sergei sõnul ka videost näha. Kuid salvestiselt on näha, et mehaanik vahetas ainult õli ja õhufiltri. Mingeid toiminguid akuga kaamera ei fikseerinud.  

Ka ei ole salvestisel näha tulede kontrolli, kuigi teenindusest öeldi, et neid kontrollitakse ka kapoti all. Kui tulesid oleks reguleeritud, siis oleks pidanud olema näha ka selleks vajaliku seadme liigutamine masina juurde. Kuid see seisis kõrval ja hiljem viidi mujale. Ka olid mehe väitel uksed ja hinged õlitamata. Kui kapott oleks olnud avatud, siis oleks see pidanud jääma lindile. Kui aga seda tehti ajal, kui kapott oli kinni, siis peaks olema kuulda ukse sulgemine, kuid seda ei kosta.

Kuna autol lekib roolivõimendi, siis eeldas omanik, et see viga tehakse korda. Kuid firma isegi ei maini seda ja see tõestab mehe sõnul seda, et mehaanik isegi ei liigutanud rooli. Kaamera ette see tegevus loomulikult ei oleks saanud jääda, kuid Sergei sõnul poleks rooli liigutades olnud võimalik sellest veast mööda vaadata.

Mehe sõnul ei tehtud mitte midagi ka käsipiduriga. Tehnohoolduse eest küsiti 120 eurot, millest 70 oli õlifiltri ja mootoriõli vahetus. Ülejäänud 50 euro eest jäid tööd tegemata.

«Tootjatehase poolt väljastatud hooldusgraafiku alusel tehtavad tööd sai kliendile ka e-kirja teel edastatud, kuna neid kõiki töid, mis hooldusgraafikus nõutud klient teha ei soovinud, saatsime talle uue pakkumise,» ütles Mariine Auto esindaja Marko Jaanimäe. Ta lisas, et järgnevas pakkumises korrigeeriti tööde ajalist hulka ja uus pakkumine sai saadetud tootja tehase etteantud normtundidega, millega ka klient nõustus.

Teeninduse esindaja sõnul soovis tellija mootoriõli ja filtri vahetust, käigukasti ning esi- ja taga diferentsiaal õlide vahetust, õhufiltri vahetust. Samuti tehti  veakoodide lugemist, ülekanderihmade, kütusetorustiku jahutussüsteemi lõdvikute kontroll, pidurivoolikute ja -torude kontroll, rehvirõhkude kontroll, vedrustuse, seisupiduri kontrolli, ecm-tarkvara kontrolli, määriti lukke ja hingi.

«Selle sõiduki hooldusprotseduuridega tegeles vahepeal ka kaks isikut, seega valmisid need tööd kiiremini. Töökojas teostatavate hooldus- ja remonditööde puhul lähtutakse alati tootjatehase poolt etteantud normtundidest. «Aeg-ajalt on tööd võimalik valmis saada kiiremini, aga tihtilugu läheb tehnikul ka rohkem tööde teostamiseks aega, kui normtunnid  ette näevad,» ütles Jaanimäe. Klientidele esitatakse arve alati normtundidest lähtuvalt. Ta lisas, et antud kliendile tehti 25 protsenti  hinnasoodustust töötunni hindadelt.

Mariine Auto kinnitusel ei saa videosalvestise põhjal teha mingeid järeldusi ning videosalvestise põhjal teema käsitlemist nimetas Jaanimäe naljakaks.

«Palun näidake siis antud videosalvestisest, kus on näha auto aku? Auto aku jääb teisele poole, kus kaamera on filminud ja seda kontrolli polegi võimalik sealt videost leida,» ütles mees.  Ukselukkude määrimine toimub Mariine Autos tema sõnul  tavaliselt töö viimases faasis. «Usun, et sellel hetkel oli juba kapott suletud,» sõnas ta. Esitulesid kontrollitakse väliselt ja ka kapoti alt, esitulesid antud kaamera salvestusest tema sõnul  kahjuks näha ei ole.  «Roolivõimendi tööd hoolduse käigus kontrollitakse, miks tehnik sealt leket ei avastanud, pean selgitama,» kirjutas Jaanimäe.

Kommentaarid (19)
Copy
Tagasi üles