PÄEVAINTERVJUU Anvar Samost Eesti märgi otsingutest: visioonitu poliitika ja turundusinimesed on kokku saanud (7)

Marian Võsumets
, produtsent
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

«Antud tööd ei võimalda meil parima lõpptulemuseni jõuda,» kommenteeris Eesti brändi uuendamise meeskonna juht Paul Kristjan Lilje Päevaintervjuus enam kui 650 konkursile laekunud töö taset.

«Korraldasime brändi uuendamise konkursi, et panna eestlased kaasa mõtlema, mis on Eesti sõnas ja pildis,» sõnas Lilje. «Ent selle konkursi me tõepoolest lõpetasime eelmisel nädalal ja otsustasime võidufondi jagada viie finalisti vahel,» märkis ta.

«Otsus konkurss sedasi lõpetada oli lihtne – toetus sellele oli suur,» lisas Lilje.

Anvar Samost väljendas stuudios arvamust, et Eestile pole märki vaja leiutada, sest lipp on meil juba olemas: «Täitsa omapärane ja eristuv. Selle kõrvale isiklikult ei julgeks küll midagi veel eristuvamat pakkuda.»

«Mulle tundub, et me ei ole nii rikkad selleks, et asendustegevustega tegeleda,» jätkas ta, «ühelt poolt on meil tohutu turundus- ja kommunikatsiooniinimeste üleproduktsioon, teisalt täiesti visioonitu poliitika – nad on ühes kohas kokku saanud, milleks ongi see Eesti märgi otsing.»

Eestile märgi otsimise vajadust põhjendas Lilje vajadusega eristuda: «Kui teil on letil palju erinevaid tooteid, siis te otsite mingeid vihjeid, kes võiks selle taga olla, kusjuures isegi tootjamaast enam ei piisa. See on lihtsustatud näide sellest, miks on vaja visuaalseid lahendusi, et tooteid üksteisest eristada.»

Samost päris seepeale näiteid edukatest riigibrändidest ning väitis, et tema ei tea ühtegi. Kriitikat jagus tal ka Ettevõtluse arendamise sihtasutuse kohta laiemalt: «EASi eelarve on sel aastal 200 miljonit eurot. Kui nii palju raha jaotatakse nii väikese aja jooksul, siis võib-olla ei jaotata seda kõige paremal võimalikul viisil.»

« Liisa Oviiril (ettevõtlusminister – toim) oli mingeid ideid, kuidas ettevõtluse tugiasutusi kokku panna, aga detsembris tuli kui välk selgest taevast Taavi Rõivase idee teha «Team Estonia», kus tekkis vastuolu ettevõtlus- ja peaministri vahel ja sinnapaika see tugiasutuste reorganiseerimine jäi,» nentis Samost.


Eesti uue märgi ideekavanditest ei osutunud ükski valituks ning riigile uue tunnusmärgi otsimise konkurss kukkus läbi. Brändi otsimine jätkub disaineritele personaalseid pakkumisi tehes.

Samost leidis pühapäeval Kuku raadio saates «Muuli ja Samost», et ettevõtlusminister Liisa Oviir peaks võtma selge seisukoha ja Eesti märgi otsimise maksumaksja raha eest üldse ära lõpetama. «Suur osa sellest, mida EAS praegu teeb, võiks olemata olla,» märkis Samost.

Eesti brändiuuenduse meeskond otsustas, et Eesti märgi ideekavandi konkursi peaauhindade asemel jagatakse võidufond kõigi finalistide vahel ning kolme parimat kohta välja ei anta. 

Kommentaarid (7)
Copy
Tagasi üles