PÄEVAINTERVJUU Transferwise'i juht Taavet Hinrikus: inimesed on pankade ahnuses pettunud (3)

Marian Võsumets
, produtsent
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

«Me näeme aina rohkem inimesi, kes on nõus proovima alternatiivi,» ütles ülemaailmselt eduka finantsteenuse pakkuja Transferwise juht Taavet Hinrikus eksklusiivselt Postimehele, «sest inimesed on pettunud pankades ja pangandussüsteemis, mida on peamiselt edasi viinud pankurite ahnus.»

Hinrikuse sõnul on tarbijad järjest rohkem nõus katsetama innovaatilisi teenusepakkujaid: «Nad tahavad, et nende pank oleks nagu Skype, Spotify või muud teenused, millega nad on harjunud.»

Uusi lahendusi pakkuvate idufirmade eeliseks pidas Hinrikus eelkõige odavust ja läbipaistvust ning leidis, et pankadel vaid teenustasude langetamisest vigade kõrvaldamiseks ei piisa. «Pangad peavad tegema palju parema teenuse ja see on palju keerukam.»

Pankade läbipaistmatuse näitena tõi Hinrikus välja osavat lisatasude peitmist kliendi eest. «Ükski pank maailmas ei ütle, kui palju nad võtavad raha valuutakursi pealt rahvusvahelistel maksetel. Näeme seda kõikjal – olgu selleks pensioniteenused või midagi muud, kus on 30 lehekülge tingimusi ja seal äkki on midagi kirjas. Tänapäeva maailmas peaks selle kohe välja ütlema,» leidis ta.

Transferwise’i juht väitis Päevaintervjuus, et pankade usaldusele pani põntsu just majanduskriis, kuna see oli suuresti nende põhjustatud. «Ent üks asi on majanduskriisiga kadunud usaldus ja teine on see, et kasutajate ootused on väga palju muutunud. Kasutajad tahavad, et nende pank oleks sama lihtne kui Taxify või Über,» leidis ta.

Vaata videost, millised muutusi ennustas Taavet Hinrikus uue põlvkonna ettevõtete kultuuris ja hierarhias ning miks praegune ülesehitus on ebaefektiivne!

Kommentaarid (3)
Copy
Tagasi üles